Hva er sentral godkjenning?

Sentral godkjenning er en kvalitetsordning for bedrifter i byggenæringen. For å bli sentralt godkjent må du kunne dokumentere at din bedrift har kompetansen og kontrollen som kreves for å videreføre kvalitet og seriøsitet i bygg- og anleggsbransjen.

Virksomheter med sentral godkjenning har vist at de har faglige kvalifikasjoner, rutiner for kvalitetssikring og seriøsitet i foretaket. Det er Direktoratet for Byggkvalitet (DiBK) som administrerer ordningen. Ved vurdering av søknaden ser DiBK på bedriftens kvalifikasjoner opp mot kravene i byggesaksforskriften (SAK10) kap. 9-11.

Du kan søke om sentral godkjenning for ulike godkjenningsområder. Disse områdene er delt inn etter funksjon, fagområde og tiltaksklasser. Søknaden må dokumentere at bedriften har riktige kvalifikasjoner, utdanning og praksis tilpasset området som det søkes om godkjenning for. 

Vi er eksperter på sentral godkjenning

Ønsker du å søke om sentral godkjenning? Våre eksperter kan hjelpe deg med hele prosessen og gjør klar dokumenter til søknaden.
Les mer om vår løsning her.

Lurer du på om din bedrift oppfyller kravene for sentral godkjenning?
Ta kontakt med oss for uforpliktende rådgivning.

Vi gjør det enkelt!

N

Gratis rådgivningssamtale med kartlegging av dine behov

N

Vi tar hele søkeprosessen for deg

N

Søknadsgaranti er inkludert

N

Fri hjelp ved tilsyn fra Direktoratet for Byggkvalitet

N

Kun 4990,- eks. mva. for alle tiltaksklasser

Denne tjenesten er levert av Sentralt Godkjent AS (org.nr. 928 683 788 MVA)

Kontakt:
Telefon: 73 20 62 30
E-post: [email protected]

Personvernerklæring